Jak objednat Zákaznickou kartu?

  • kartu si můžete objednat jednoduše online přímo na tomto webu, stačí vyplnit jednoduchý formulář a splnit minimální věkovou hranici 15 let *
  • přijetí žádosti Vám potvrdíme e-mailem a kartu poté zašleme do 10 dnů doporučeným dopisem
  • o kartu můžete požádat také na jakékoliv pobočce České pošty

*) do věkové hranice 15 let je možné o Zákaznickou kartu požádat pouze na přepážce České pošty a to prostřednictvím zákonného zástupce

Soukromá osoba

Jsem
soukromá osoba

Objednat zde
Podnikatel nebo firma

Jsem firma,
živnostník nebo podnikatel

Objednat zde

Nejčastěji se ptáte

Kdy a kam mi karta přijde?

Soukromé osoby:
  • kartu doručíme do 10 pracovních dnů Doporučeným psaním výhradně do vlastních rukou na kontaktní adresu, kterou jste uvedli v objednávce
  • zasláním výhradně do vlastních rukou Vás chráníme proti tomu, aby se karta dostala do nepovolaných rukou
Firmy:
  • kartu doručíme do 10 pracovních dnů výhradně na adresu sídla společnosti Doporučeným psaním do vlastních rukou
  • kartu může převzít pouze majitel, jednatel nebo oprávněná osoba jednající za firmu
  • zasláním na adresu sídla Vás chráníme proti tomu, aby se karta dostala do nepovolaných rukou, sídlo ověřujeme v databázi ekonomických subjektů ARES

Jakmile si zásilku s kartou převezmete, nabývá karta okamžité platnosti a můžete ji začít plně využívat. Prvním použitím současně potvrdíte souhlas s podmínkami karty, které obdržíte společně s kartou. V zásilce najdete také Bezpečnostní kód, který budete potřebovat například při změně kontaktních údajů nebo blokaci karty. Platnost karty je 3 roky, pokud vydavatel neurčí jinak.

Můžu si o kartu požádat i osobně na pobočce?

Ano, stačí vyplnit a odevzdat žádost kdekoliv na pobočce České pošty. Žádost získáte buď přímo na poštách, nebo si je můžete stáhnout sami (PDF soubor, 331 kB), vytisknout a již vyplněnou přinést na pobočku.

Jak vypadá karta pro soukromé osoby?

Zákaznická karta vydávaná pro soukromé osoby má žlutou barvu a obsahuje tyto údaje:

Podnikatel
  • 1Číslo karty – je to nejdůležitější údaj na kartě, něco jako vaše nová adresa. Toto číslo je také součástí čárového kódu na této kartě.
  • 2Čárový kód – díky němu již nemusíte u přepážky vypisovat adresu.
  • 3Jméno a příjmení vlastníka karty
  • 4Poštovní adresa vlastníka karty – na zásilkách podávaných se Zákaznickou kartou bude tato adresa vždy uvedena jako adresa odesílatele.
  • 5ID zákazníka – jedná se o prvních 10 číslic Čísla karty. Jsou jedinečné a stejné pro všechny vaše karty.

Jak vypadá firemní Zákaznická karta?

Zákaznická karta vydávaná pro firmy, podnikatele, živnostníky má modrou barvu a obsahuje tyto údaje:

Firma
  • 1Číslo karty – je to nejdůležitější údaj na kartě, něco jako vaše nová adresa. Toto číslo je také součástí čárového kódu na této kartě.
  • 2Čárový kód – díky němu už nebudete muset u přepážky vypisovat adresu.
  • 3Jméno nebo název vaší firmy tzn. vlastníka karty.
  • 4Poštovní adresa vlastníka karty – na zásilkách podávaných se Zákaznickou kartou bude tato adresa vždy uvedena jako adresa odesílatele.
  • 5Identifikační číslo vlastníka karty podle Obchodního rejstříku.
  • 6ID zákazníka – jedná se o prvních 10 číslic Čísla karty. Jsou jedinečné a stejné pro všechny vaše karty.

Co mi používání karty přináší?

  1. Slevy a výhody, které získáte automaticky po předložení karty na jakékoli pobočce
  2. Nevyplňujete podací lístky, doklad o odeslání dostanete vytištěný od nás
  3. Jako adresa odesílatele slouží kontaktní adresa uvedená na kartě
  4. Hradíte snížené poštovné vycházející ze slevy k Zákaznické kartě

Co je Kontaktní adresa?

  • adresa, kterou jste uvedli v objednávce, a kterou byste jinak vypisovali na podací lístek
  • je vytištěna na zadní straně Vaší karty a může to být adresa sídla Vaší společnosti, případně jiná kontaktní adresa
  • při odesílání zásilek se Zákaznickou kartou je vždy uváděna jako adresa odesílatele

Jak postupovat při ztrátě nebo odcizení karty?

  • v případě, že svou Zákaznickou kartu ztratíte nebo Vám ji někdo odcizí, doporučujeme kartu okamžitě zablokovat
  • zablokování karty můžete provést telefonicky na lince 210 123 456 nebo na kterékoli pobočce České pošty
  • k úspěšnému zablokování karty musíte nahlásit číslo karty a bezpečnostní kód, který jste obdrželi v zásilce společně s kartou
  • blokace karty je nevratná, kartu nelze obnovit a musíte si objednat kartu novou

Co je bezpečnostní kód?

  • jde o čtyřmístné číslo, které obdržíte v zásilce společně s kartou
  • kód využijete například pro blokaci karty z důvodu ztráty, krádeže a jiného zneužití nebo i pro změnu kontaktních údajů nebo pro registraci a vytvoření účtu ve virtuální pobočce Pošta Online
  • bezpečnostní kód pečlivě uschovejte a nikomu ho nepředávejte

Ztratili jste bezpečnostní kód?

V případě ztráty Vám vystavíme nový bezpečnostní kód. Stačí, když odešlete žádost o nový bezpečnostní kód (PDF soubor, 96 kB) na adresu Centra zákaznických karet: Jateční 436/77, 400 19 Ústí nad Labem. Vygenerování a zaslání nového kódu je zpoplatněno částkou 30 Kč za manipulační poplatek.